Wednesday, August 20, 2008

FaKulti PeNdIdIkAn IsLaM

Di Universiti Kebangsaan Malaysia,Bangi salah sebuah universiti terulung di Malaysia yang memartabatkan bahasa Melayu..Bilangan pelajar yang belajar sangat ramai dalam pelbagai fakulti salah satunya dalam fakulti pendidikan.Saya pula belajar dalam fakulti pendidikan dalam program PENDIDIKAN ISLAM.Pelajar yang mengambil program ini lebih kurang 200 orang tp pelajar tahun 1 lebih kurang 60 orang.Fakulti ini menawarkan banyak program iaitu pendidikan islam,pendidikan Al-Quran &Al-Sunnah,pendidikan khas,pendidikan sukan&rekreasi ,pendidikan tesl dan pendidikan sains(fizik,kimia,matematik).Pada sesi 2008/2009.pendidikan Al-Quran&Al-Sunnah tidak ditawarkan.Bagi semester 1,saya menganbil 7 subjek iaitu,(profesion perguruan,pendidikan akidah,komputer dalam pendidikan,akhlak&tasawuf.maharat qiraat,hubungan etnik , khidmat masyarakat).Kesemuanya berjumlah 21 unit kredit....Akhir kalam,saya harap saya dapat menamatkan pengajian saya bagi semester ini dengan jayannya dan cemerlang....SEMOGA KITA SEMUA MENJADI PENDIDIK YANG BERTANGGUNGJAWAB,BERDEDIKASI DAN CEMERLANG DALAM MELAHIRKAN ANAK BANGSA KITA...SETIAP APA YANG KITA BUAT SEMUA KERANA ALLAH....UKM KEJAYAAN KU...

No comments: